torstai 21. tammikuuta 2016

mis mä oon

Maanantai. Hattu päähän. Printit kansioon ja show päälle. Glitteriä kosteusvoiteella käsiin, kalvot sulamaan. Kaikki se käytäntöön. Matka lähikapakkaan, noin bisnesmielessä. Onks kaikki redi? Sit käy. Lamput palaa samaan tahtiin, kuin joku mun sisällä.

Tiistai ja tahdittomien siipien havinaa. Rusken sohvan syvyyksiin uppoaa ajatukset. Tästä aamusta eteenpäin mua puhutellaan sukunimellä, eteen sana tuottaja. Paikalla, ilmoittautuu. Vaativat veronsa, puhelin lattialla näyttö irti. Kello kuudentoista taistelun jälkeen, bileiden saatossa, mietin. Niin paljon mä tästä tykkään. Muistan ikuisesti viidennen luokan opettajani sanat: "Susta tulee vielä joku päivä johtaja."




Keskiviikko ja edustuskengät. Voisin vain istua, ja katsella, koko päivän. "Pojat auttaa koulussa." Kuusi jätkää ja yksi laite. Boissit auttaa aina, ootte parhaita. Neljäs, viimeinen, vuosi esittelypäivää. Minä nautin jokaisesta esitetystä kysymyksestä ja vielä muutamista hetkistä keskiössä, kohta ympyrä täytyy rakentaa uudestaan. Mut esitellään etuliitteellä. Emotionaaliset tilat. Jäädään tuoleille pyörimään vaikka koko illaksi, vielä kun siihen on mahdollisuus. Keskellä luovaa prosessia. Ammatinvalinnan ammattilainen huusi mun perään, kun astuin jakku päällä pakkaseen. "Kiitos Tiina. Isona sua ihan varmasti kuullaan radiossa!" Kiitos itsellesi.

Torstai. Haalari niskaan ja juttutuokio nykypäivän esikuvista. Tietoteknistä tukea ja tukisanalista. Nää on kultaisia aikoja, monin tavoin. Kerroin, että musiikki on mun juttu, vaikken osaa soittaa. Sitten tuli hehkutusta tutuilta ja tuntemattomilta. "Se oli erinomainen suoritus, ei olisi voinut näyttää enemmän sulta." Nukahdan halaten läppäriäni. "Sä näytät laittavan tohon ihan helvetisti likoon." Hämmennys näitä päiviä kohtaan ei tunnu loppuvan. Tuntuu siltä, että oikeasti osaan jotain. Että nyt ollaan siinä ytimessä, tää on just sitä. Tää on mun juttu. Kuvauksia, haastattelutilanteita, edustusta ja puheita.

Mulla on kaikki, paitsi yks puuttuu.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rakkauskirjeet & tappouhkaukset tänne siis,kiitos! ;)