torstai 26. marraskuuta 2015

korkeavuorenkatu

Enkelit seinällä rauhoittavat,
ja tämä ainakin viisi metriä leveä sänky,
jolla vuosia sitten katsoimme telkkaria
lippikset päässä. Joo, teetä, mielelläni.

Sänky on vaihtanut paikka jo kolmesti,
kaupungista toiseen, sivukyliltä ytimeen.

Enkelit seuraavat kynttilöiden savua
ja lattialta hyppää viereen oranssi koira.

Sä sanoit, että pelkäät aina,
että nähdessämme sanoisin jotain muuta.
Niin minäkin.

kun mä sanon "ÄN",
vetäkää syvään henkeä



Ilta tai yö, ihan sama.
Kaduista on tullut viiltäviä, tuulista tuimempia.
Turvaan siihen pizzeriaan, jossa puoli vuotta sitten
avasin suuni ihmetykseen. Kynttilä palaa.
Sanoin silloin, että mä luulen, auta mua. Sä sanoit mulle,
että anna palaa, anna mennä vaan. Niin mä olen
aika taidokkaasti tehnytkin.

kun mä sanon "YY",
vetäkää henkeä vielä syvempään



irti

Nyt irrottakaa toisistanne.

Päästäkää irti,
ja katsokaa mua.

kun sanon "TEE",
tuntuu jo kuin henki loppuisi



Ihmiset tekevät pahaa toisilleen, ovat ilkeitä. Se harmittaa mua. En minä ole suuttunut, tai vihaa. Niitä kahta en osaa oikein harrastaa. Mua vaan harmittaa, kun ihmiset ei osaa käyttäytyä. Se harmittaa mua tosi paljon. En mä vihaa. Tunnen jotain muuta. Mua inhottaa, kun ihmiset ovat ilkeitä toisilleen.

tähän monta välilyöntiä, tai jotain mikä katkaisee

Tästä saisi aikamoisen dokumentin tuotettua. Ketä on messissä tiimissä? Livematskua kaikissa sateenkaren väreissä syvän sinisestä pikimustaan. Jätetään joitain sävyjä pois, mutta se nyt ei ole pääasia. Äänenvoimakkuuksistakin voidaan puhua kuiskaten tai huutona kaikuen. Laitetaan kuvitukseksi vaahteranlehti, tai joku nätti lasiesine.

kun huudan "NYT", niin huutakaa
niin lujaa kuin ikinä pystytte

ja juoskaa niin lujaa, ettette ole koskaan
aiemmin niin lujaa juossut



en sano pahalla

satuttaakseni

en tekisi sitä

en ikimaailmassa

mä haluan vain
olla rehellinen

ja kyl sä tiiät

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rakkauskirjeet & tappouhkaukset tänne siis,kiitos! ;)