keskiviikko 28. lokakuuta 2015

riko minut, rakkaani

Laatikot ovat auki
ja kattolamppu välkkyy.

Lattialla on tyhjiä viinipulloja
kerääntyneenä k-kaupan muovipussiin
viime heinäkuusta alkaen.

"riko minut, rakkaani
riko minut vaan
ehjäksi en enää tahtoisikaan"

Pystyn erittelemään, kenen
jättämä jokainen pullo on.
Niissä on paljon muistoja,
oonkohan vähän naurettava.
Jos vain ottaisin niistä kuvan
ja hävittäisin fyysiset todisteet?

mut enhän mä edes tiedä
minne ne
pitäisi viedä

Puolikas paketti
muovilusikoita peittää
epäonnistuneet koulukuvat
alleen.

vaikka äiti sanoi, että nätti mä olen


Tuoksut muistuttavat minua
huimaavan paljon
ihmisistä, kaikesta. Siitä olen ehkä
usein tarinoinutkin.

Hyvien juhlien kriteeri:
seuraavana aamuna
puuteri löytyy pirstoutuneena

Muistutan kuulemma yhden matikanmaikkaa, toisen tätiä,
kolmannen nimen opin.



Mulla on onnellinen olo
teidän keskellä,
koska te ette tuomitse.
Ette vieläkään, ette ketään,
vaikka aikaa kulunut
jo enemmän onkin.

te
luotatte
minuun

Te luotatte siihen, että tulen varmasti tanssimaan.
Luotatte vakuutteluihin siitä,
että kyllä miesten vessaan voi tytötkin mennä.
Luotatte siihen, että kohta joku itkee,
vaikka niin ei koskaan käynytkään.

MUTTA PIANHAN ME NÄHDÄÄN TAAS?

salamat yli sadan

kaikki löi kipinää

enemmän kuin miljardin

seteleistä suurimmat


Sitä en ole ymmärtänyt,
miten aina onnistun
kaikki muut hukkaamaan.

Sit mä käyn kysymässä
et hei

oisittekste mun kavereita, kun hävitin omani?

Sanotte joo.
Mutta kohta en enää
teitäkään löydä.

Loppuviimein mä
olen yksin, taas.



P.S. Ja hei sä pe-la aamuyöllä Lahteen
steissiltä yrittänyt tyttö. Sori kun en
pyytänytkään sua Facebookissa kaveriksi.
Unohdin nimesi. Anna anteeksi.
Jos joskus näät tän, koodaa!



en ole sen jälkeen
hiuksiani leikannut

enkä kuulemma
ole muuttunut muutenkaan

sulla on karkkia mukana,
kuten aina

nää jutut on raadollisia,
mut sulla on
kaikki raajat paikoillaan

ja tänään mä leikin toimittajaa

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rakkauskirjeet & tappouhkaukset tänne siis,kiitos! ;)