torstai 16. huhtikuuta 2015

tuolinjalka ja sähköjohto

Alina Aikoo Lentää haastoi minut kysymyshaasteeseen. Samankaltaisia olen pari kappaletta tehnyt blogin historian aikana, mutta viime kerrasta on kyllä aikaa. Ideana siis on, että vastaan yhteentoista annettuun kysymykseen, sen jälkeen laitan itse yksitoista uutta kysymystä matkaan.


1. Näkö-, kuulo- tai tuntoaisti? Minkä niistä valitsisit, jos olisi pakko luopua kahdesta muusta?
-Mikä noista huonoista vaihtoehdoista nyt sitten onkaan paras? Näön luultavasti pitäisin, siitä olisi kokonaisvaltaisesti varmaankin eniten hyötyä.

2. Oletko allerginen jollekin? Mille?
-En ole allerginen onneksi yhtään millekään...kai? Aloin viime viikolla kylläkin heittämään antihistamiinia naamariin, sillä sitä suositeltiin testattavaksi muutaman vuoden kestäneeseen nuhaan. Ihan kyllä jännään, tepsiikö! Ihan kakarana olin mansikalle allerginen, mutta siitä en edes muista mitään.

3. Kevät, kesä, syksy vai talvi?
-Kesä! Ihanaa, kun ulkona on lämmin vuorokauden ympäri, eikä tarvitse kovin toppautua. Kesällä on loma, festarit ja kaikilla hyvä mieli. Syksy tulee hyvänä kakkosena, pimentyvät illat ja melankolia luo aina yhtä maagisen tunnelman.

4. Voiko mielestäsi olla hyvä kuvataiteilija, vaikkei osaisi maalata tai piirtää?
-Ilman käsiäikin voi maalata, tai piirtää. Kaikki osaavat tehdä niin. Se, mitä ja miten piirtää, luo jokaisen uniikin stailin. Joku näkee tuotoksen tosi mageena, joku taas heittäisi sen suoraan roskikseen... Joten hyvä kuvataiteilija voi olla kuka vaan, koska kaikki määrittelevät hyvän taiteen niin eri tavoin.

5. Onko muualla elämää, kuin maapallolla?
-Tykkään siitä ajatuksesta, että tuolla jossain olisi jotain elämää. Sitä en tiedä, minkälaista ja missä muodossa. Ehkä siisteintä olisi, jos joskus löydettäisiin mesta, jossa joku hassu kansa (lue: avaruusoliot) olisi luonut oman yhteiskuntansa. Siellä olisi eksoottisia rakennuksia rakennuksia ja tapoja, kun verrataan tähän meidän maailmaan. Sellaista meininkiä, mitä piirretyissä on.

6. Mottosi?
-Yksi aika hyvä kuuluu seuraavasti: "Aina pitää yrittää!" Tuohon mä olen aika useasti nojautunut, eikä siitä kai mitään pahaa ole koskaan seurannut. Jokainen päivä voi olla viimeinen, kuten sanotaan. Korostan, ettei ihan oikeasti voi ikinä tietää, mitä hetkessä voikaan tapahtua. Monissa tilanteissa on hyvä ajatella, että hei annetaan mennä vaan! Lähtökohtaisesti aina kannattaa yrittää, aina kannattaa lähteä ja aina kannattaa tehdä. Haluan kuitenkin lyhyen elämän aikana duunata siistejä juttuja, elää hetkessä, sekä olla ylpeä itsestäni ja tekemisistäni. Ei mitään tule koskaan tapahtumaan, jossei itse tee asioille jotain.

7. Mitä musiikki merkitsee sinulle?
-Suurin osa ystävistäni on tullut tutuksi musiikin kautta, keikoillakin olen parivuotiaasta asti käynyt. Musiikin takia mä olen matkustellut, nähnyt upeita paikkoja ja saanut upeita elämyksiä. Olen käyttänyt musiikkiin niin paljon rahaa, että olen joutunut luopumaan monista muista tärkeistä asioista ja tinkinyt yhdestä sun toisesta. Ensimmäistäkään kulutettua euroa en kyllä kadu, kyse on sellaisista asioista, joiden arvoa ei voi rahassa mitata. Mulla on musiikkia tatuoituna, kyyneleitäkin musan johdosta on vuodatettu aina hyvässä ja pahassa. Musiikki on luonut tietyn tunnelman, ollut se tärkein osapuoli ja tehnyt käsittämättömiä muistoja. Musiikki on tehnyt asioista ihan päättömiä ja vienyt tilanteisiin, joiden takia mä olen tällainen, mitä mä tänään olen. Se on asia, jonka läsnäolo joka hetki on ihan uskomattoman kokonaisvaltaista ja hienoa.

8. Oletko kohdannut missään muodossa koulukiusaamista? Miten ja missä?
-En ole. Olen siitä ihan super-onnellinen, koska kenenkään ei sitä pitäisi kokea.

9. Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?
-Toisaalta olen sitä mieltä, että ihminen vain lakkaa olemasta, se oli siinä sitten... Mutta toisaalta diggaan tosi paljon ideasta, että ihminen syntyisi uudestaan toisena olevana. Mulla on frendejä, jotka ovat satavarmoja siitä, keitä ovat olleet edellisessä elämässään. Hankala näin itse sanoa, kun ei ole mitään erityisiä fiiliksiä tullut. Olisihan se ihanaa tavata sitten jossain tuolla tuonpuoleisessa kaikki aiemmin kuolleet rakkaat, mutta en jotenkin osaa uskoa mihinkään haamumaailmaan. Vaikeaa, en sano mitään.

10. Onko outous hyvä vai huono asia?
-Niin no määrittele normaali. Outous ja massasta poikkeavyys on hyvin hyvä ja virkistävä asia. Oudot tavat, oudot mielipiteet, oudot kaikki on mielenkiintoista. Tietenkin kaikki pitävät eri asioita outoina, kaikki näkevät homman omalla tavallaan. Monet pitävät minua todella outona ihmisenä, eivätkä ymmärrä asioita, joista pidän ja joiden parissa vietän aikaa. Mutta en minäkään ymmärrä täysin monia asioita, mitä muut ihmiset tekevät.

11. Osaatko soittaa jotakin soitinta?
-En mä tästä lonkalta mitään osaa, mutta jos saan vähän aikaa ja jonkun opettamaan, kyllä mä jotain hyvin yksinkertaista kykenen skulaamaan. Perussoinnut menee, mutta keskityn enemmän tuohon kuuntelu- ja lyriikkapuoleen. Skidinä kävin kyllä muskarissa, mutta ei musta ainakaan vielä ole rokkitähteä tullut.


Meitsin kysymykset eteenpäin:

1. Millä keikalla olet viimeksi käynyt? Kerro jotain siitä!
2. Mitä toivot tänä kesänä tapahtuvan?
3. Mitkä kolme karkkia ovat parhaimmat irtokarkkihyllyllä?
4. Kuinka monta tuntia vuorokaudessa pitäisi olla, jos saisit päättää?
5. Minkälaisen sohvan haluaisit omistaa?
6. Unelmiesi hiukset?
7. Viitsisitkö laittaa kuvaa lemppari kahvikupistasi?
8. Minkä lukeminen on kesken?
9. Minne matkustit viimeksi bussilla, polkupyörällä, junalla ja taksilla?
10. Mitä soittolistaltasi löytyy tällä hetkellä?
11. Mitä reseptiä sun on pitänyt jo pitkään testata, muttet vielä ole saanut aikaiseksi?

Semmoista tällä kertaa. En nyt haasta ketään tiettyjä tyyppejä, mutta ota haaste vastaan, jos kysymykset tuntuu nastoilta! Olisi kiva lukea tyyppien vastauksia!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rakkauskirjeet & tappouhkaukset tänne siis,kiitos! ;)