maanantai 6. toukokuuta 2013

dancing on roses


Kismet
Tätä se on. Inspiroiduin syvästi aineistoaineessa. Kirjoitin peloistani, haastoin itseni. Se onnistui.
Tätä se on. Juoksin cooperin, puolimatkassa lonkalla alkoi olemaan asiaa.
Melkein kesäpäivä. Tää on näitä päiviä, jolloin aurinkolasit laitetaan päähän ja kävellään auringossa.
Tää on näitä päiviä, jolloin syödään parvekkeella musan pauhatessa taustalla.



Katsoin peilistä ja näytin kivalta. Kerrankin pestyt hiukset kihartuivat nutturalla ollessaan. Vain ripsaria ja huulilakkaa. Viime kesänä kerran käytetyt legginsit: puolet mustaa, puolet pitsiä. On hame ja hapsupaita. Punainen leopardi on must. Köpöttelin menemään Alkounet jalassa, välillä juosten.



Salissa rakkaita ihmisiä. Vaihdan kuulumisia ja istun alas. Katselen kaunista liikettä, häät on tulossa. Treeniä, treeniä, vielä seuraavaakin mestaruutta varten.

Valmentaja huutelee toiselta puolelta salia:

-"Tuutsä kesällä takaisin?"

...Mä en varmaan pysty.

-"Damn....
Entä sit syksyn jälkeen?"

...Mä en tiedä.

-"Entä koreografiksi?"

...Mä en tiedä.

En muistanut tämän olevan niin vaikeaa. Enää kynnen mitta, niin olisin purskahtanut itkuun. Hädin tuskin pidättelin. Se kyllä näkyi. En mä osaa puhua, en mä osaa sanoa mitään, en pysty sanoa. Sen sanominen tuntuu vaan pahemmalta, parempi olla hiljaa...Varsinkin, kun en mitään saa suustani. En kykene.

Niin paljon kuin haluaisinkin. Niin paljon kaipaan Savion paskaisia mattoja ja tuskallista hiomista kymmeneltä illalla. Joukkueiltoja... Ihan kuin olisin ollut pitkäänkin poissa, vastaanotto on aina niin yllättyneen iloinen. Ihan kuin ei oltaisi tavattu vuoteen.

Mutta on niin paljon seikkoja. Tulevan koulun paikka, muista menoistakaan ei voi ikinä tietää. Ratkaisimpavana tekijänä se, että pakko löytää työ, tehdä työtä, saada rahaa. Tarvitsen sitä elämisen kustantamiseen, eihän sitä nyt mistään tipu...Ensi vuodelle on suuret suunnitelmat, muutto omaan rauhaan. Sitä mä nyt eniten tarvitsen.

Auttakaa minua. Viekää minut himmesti valaistuun tilaan, antakaa minulle mankka ja musiikkia. Haluan ilmaista, haluan luoda. Haluan esiintyä. Haluan eläytyä.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Rakkauskirjeet & tappouhkaukset tänne siis,kiitos! ;)